Translate

marți, 14 ianuarie 2014

Copilaria

Toti am avut parte de o copilarie,fie ea mai rea,mai buna,mai scurta,sau mai lunga,si ne-am ales cu amintiri nemuritoare.
Tema postului meu e diferenta dintre copilaria de odata si copilaria din zilele de astazi,si asa o sa enumer intr-o oarecare ordine cronologica copilaria mea versus copilaria ,,generatiei google,facebook'' sau mai stiu eu cum se poate numi generatia actuala.
Primele jocuri cunoscute pe vremea mea(si nici eu nu sunt batran,atentie sporita ) erau : prinselea,sopronul,ratele si vanatori,elasticul,tara,tara vrem ostas,fete filme sau baieti si bineinteles fotbalul in curtea scoli ,aceste jocuri au marcat mare parte din copilarie pentru o perioada indelungata,iar calculatoarul,telefonul il vedeam in filme.
In ziua de azi nu se mai cunosc astfel de jocuri,ci doar jocurile de pe telefon,calculator,tableta sau mai stiu eu ce mai au kinderi,oare e de vina tehnologia sau educatia parintilor ?
In perioada mea aveam contact direct cu persoanele din jurul meu,astazi este contactul online.
Eu imi amintesc si acum experimentarea primelor sentimente,primele lucruri marunte:primele creioane,primele modelari de plastilina,primele acuarele,primul tricou cu echipa preferata,prima minge,primii prieteni,primele peripetii,prima cerere in prietenie,primul sarut,primii fluturas in stomac,primul telefon alb-negru,primul calculator 381.
O minge sparta,nu se arunca ci se lipea,in orice mod posibil se repara,iar daca nu se putea repara se putea juca fotbal si asa,era vorba de placerea jocului.Am trait intr-o perioada cand lucrurile nu se aruncau,ci se reparau,si nu numai lucrurile,casniciile,prieteniile,familile,etc
Era sa uit,primele casetele audio,imi amintesc de  cea cu Zorile din Galati - suna iaras clopotelul ,am ascultat,derulat la melodia respectiva pana s-a rupt banda.
Din pacate aceste lucruri sunt istorie astazi,inteleg,e timpul si tehnologia avansata,dar ceea ce nu inteleg e faptul ca astazi nu se mai iese din casa,se vorbeste pe site-urile de socializare,la telefon,se vad pe web mai mult decat vorbesc si se vad intre patru ochi,unde dracu mai sunt emotiile?
Scuzati-mi limbajul dar ma enervez si in acelas timp imi pare rau de generatile actuale pentru ca au o copilarie cu mult mai multe oportunitati decat am avut multi dintre noi,iar ei nu fac altceva decat sa o iroseasca intr-un mod banal.
Suntem deja in anul 2014,avem telefoane,calculatoare,tablete de te ia capul,avem internet de mare viteza,iar toate acestea sunt folosite pentru banalitati,cati dintre tineri folosesc internetul intr-un scop informativ si cati il folosesc doar pentru socializare?
Cred ca m-am facut inteles,am fost scurt,poate prea,sunt atatea diferente care mi-ar lua mult prea mult timp,iar cei ce citesc si sunt cunoscatori inteleg exact la ceea ce ma refer.
Ma gandesc,daca m-as fi nascut ieri,as fi indoctrinat cu aceeasi mentalitate si obiceiuri ca si tineri din ziua de azi ?Sincer m-ar tenta sa fiu din nou tanar,dar uitandu-ma la prezent,poate chiar si putin in viitor,zic cu o siguranta iesita din comun ca nu as da o copilarie plina de amintiri pentru o copilarie virtuala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu