Translate

sâmbătă, 26 ianuarie 2013

,,Pulitia'' romana

,,Vai da ce'avem noi aicea ,e plin de caprioare ,bine ca mi-au luat alicea "

Si sa incep cu  povestea unui tanar care in urma cu 2 luni jumatate i-a fost ridicat permisul pentru neacordare de prioritate in urma careia s-a rezultat un accident rutier fara victime ,pe scurt s-au pupat un pic in trafic intr-un weekend la o ora destul de tarzie .
Eu o sa povestesc totul fiind in dreapta acestui tanar nefericit la producerea accidentului si cunosc totul in lux de amanunt .
Totul a inceput intr-o seara de weekend cand hoinarind pe strazile orasului tanarul s-a hotarat sa faca manevra de intoarcere intr-un loc mai putin potrivit ,intr-o intersectie , venind de pe un drum secundar ,mentionez celalalt tip venea pe drumul cu prioritate dar sa zic cum s-a produc exact accidentul : a intrat in intersectie ,a facut stopul ,s-a uitat in dreapta ,venea o masina dar avea o distanta considerabila ,a facut intoarcerea pe sensul opus de mers celui ce venea ,tipul celalalt s-a panicat(merg pe optiunea asta ,poate sa fie chiar faptul ca pe criza asta poti face un ban din asigurari ,mai ales daca ai o troaca de masina ) a dat in frane ,fiind o masina de prin 96 a pierdut total controlul masini si a deviat din partea dreapta a drumului la iesire pe sensul celalalt de mers unde l-a izbit pe tanar in aripa spate stanga ,bun ,ne-am dat jos putin nervosi toti ,aruncand vina de la unul la altul ,noi am inceput sa ne sfatuim iar tipul celalalt a inceput sa dea telefoane .
Dupa nici 10 minute de la producerea accidentului la fata locului doua bmw-uri seria 5 ,un bmw seria 3 ,un land rover si o skoda octavia II , ce mai colectie de masini , toti au venit pentru tipul cealalalt ,prietenul meu s-a incapatant nu a vrut sa dea nici un semn ,din contra ,si-a stins telefonul pentru ca era destul de nervos de isprava facuta ,simtindu-se vinovata dar gandind si limpede pentru ca nu a consumat bauturi alcoolice a tras linie si a zis celuilalt teoria lui rezultatul fiind vina comuna ,celalalt ca nu si nu ,atunci au inceput din nou telefoanele ,112 ,alti prieteni si tot asa ,tin sa mentionez ca tipul chiar daca avea o skoda fabia de prin 96 era catelusul unor ,,vagabonti '' nu vreau sa dau nume dar 2 dintre ei cu parinti in politie .
Am mai fumat o tigara ,si din greseala am auzit convorbirea telefonica a unuia dintre prietenii lui : ,, Si cine zici ca e la evenimente ? Aha ,X ,da,da ,il cunosc " atunci l-am tras de maneca pe prietenul meu si i-am zis : ,, bre hai sa mergem la politie ,intr-o parte ca deja astia incep sa-si activeze pilele " prietenul meu si mai nervos ,le-a zis ca luam un taxi si ne vedem la politie ,baietii foarte amabili ca nu si nu ,sa mai asteptam putin ca vine un prieten d'al lor sa ne ia si sa ne duca ,tot ca sa castige mai mult timp sa dea telefoane.
Cu chiu cu vai am ajuns si la politie ,prietenul meu fiind pe picior de plecare din tara ii propune celuilalt tip sa cada de acord prin faptul ca, chiar daca e vina comuna el e deacord sa-i cedeze asigurarea si sa-si faca masina pe banii lui dar sa nu se ajunga la suspedare de permise ,amenezi si alte nebunii ,cad de acord si ajungem la politie ,mergem acolo intrebam si ni se raspunde ca persoana de la evenimente lipseste pentru scurt timp ,sa luam declaratiile le completam ,vine ala de la evenimente si suntem liberi asta bineinteles daca am cazut de acord ,daca accidentul nu s-a soldat cu victime si bla bla bla .
Nu mult dupa primirea acelor declaratii care ar fii trebuit sa fie completate de cei doi aparare chiar Domnul X ,cel de care auzisem la telefon ,calm si foarte serios ne intreaba ce cautam acolo ,i s-a explicat problema si spune ca declaratiile se vor completa dupa pentru ca trebuie sa mearga la locul accidentului ,semn mare de intrebare ,dc ? El care nici macar nu stiuse pentru ce motiv erau cei doi acolo scoate un as din maneca si spune ca a fost apel la 112 inregistrat si trebuie sa faca constatare ,se lasa cu luare de permise si amenzi ,prietenul meu nervos la culme mai ales stiind ca ,,pulitistul'' e o cunostinta de a respectivului .
Ajunsi la fata locului ,se uita la masini ,prima oara la aceea skoda fabie , dupa aceea la cealalalta ,si zice fara macar a se uita 100 de metri mai departe unde se produsase accidentul : ,,tu esti vinovat " prietenului meu ,el foarte calm dintr-o data ii raspunde : ,,dar imi puteti spune de unde ati dedus atat de usor acest lucru " la care politistul spune ca tipul cu skoda fabia a venit pe strada X cu prioritate iar el pe strada Y ,adica ceva de genu ca i-ar fii taiat calea ,de unde ,imaginatie pura .Prietenul meu ii arata exact locul unde s-a produs accidentul ,urmele de frana care veneau de pe partea dreapta in lateral la sfarsitul benzii din stanga , circa 20 m de frana ,dupa impact masina marca skoda a mai mers 300 de metri ,in fine explicat chiar cu lux de amanunte ,la care politistul spune ca indiferent de situatie el e vinovat pentru ca nu a acordat prioritate celui ce venea pe strada in fapt ,deci nici macar nu l-a ascultat ,nu l-a bagat in seama .
Foarte rapid s-a ajuns inapoi la sectia de politie unde s-a facut un proces verbal ,a cedat asigurarea ,a primit amenda de 480 de ron sau jumatate in 48 de ore si plus mai vroia sa-i faca si un bonus ca nu stiu unde pe certificat a vazut el o mica stersatura si o sa il retina pentru ca nu stie sigur daca e un certificat bun/real ,prietenul meu in momentul ala rabufneste : ,, sa zic si eu cateva lucruri la care te rog sa fii atent ,permisul mi l-ai luat ,amenda mi-a dat ,masina trb sa mi-o fac singur ,iar acum vrei sa-mi iei si certificatul ? Apai si cu p**a'n cur si cu sufletul luat nu merge " dupa toata ,,patania'' cu vorbele astea m-a facut sa zambesc putin ,politistul a ramas un pic perplex la cele zise ,el i-a explicat ca certificatul e bun si poate sa bage mana in foc ,sa-i dovedeasca ca nu e bun si poate sa il ia ,dupa o alta contra de replici politistul a renuntat .
Sa nu uit ca eram in camera unde s-au completat declaratiile si unul dintre politisti statea foarte apropiat de tipul celalalt si'i dadea indicatii exacte cum si ce sa scrie ,vine X sa puna epilotestul ,sufla prietenul meu ,totul ok - 0 ,sufla tipul celalalt si cica s-a terminat hartia ,se duce sa schimbe hartia si aduce ambele hartii pe care afisa 0 ,dar tipul celalalalt a suflat :da ,dar stai ca in timpul in care s-a dus si a schimbat hartia putea sa sufle el sau altul si sa vina cu hartia ,eu nu am vazut sa sufle in fata mea si sa mi arate pe aparat 0 ,fie .
Poate si de la oboseala ,poate ca ne-am dat si seama prea tarziu nu am mai zis nimic in legatura cu epilotestul ,asa ca prietenul meu a cerut informatiile necesare ,cand,cum isi va primii permisul inapoi si am plecat ,tin sa mentionez ca mai avea 6 zile pana la implinirea anului ,deci a fost considerat incepator si pedeapsa s-a dublat automat de la 1 luna la 2 luni ,politistul a zis ca nu poate sa dea examenul de redobandire pentru ca nu are anul si ca trebuie sa astepte 60 de zile mai exact .
A trecut si peste asta ,a facut masina , si stand la o cafea zice ca ar trebuii sa dea pe la politie sa vada ce informatii mai primeste ca poate dupa 60 de zile se trezeste ca apare vreo ,,chichita" si ramane din nou cu buza umflata ,deci ne ducem la politie ,la informatii un tip tinerel si foarte serios ,ii explicam problema la care raspunsul e acelas : 60 de zile de asteptare ,nu poti da examenul de redobandire pentru ca esti incepator ,sec ,scurt si la obiect .
Toata magaria a durat pana pe 23 ianuarie dar prietenul meu zice ca mai bine mai asteapta o zii sau doua ca nah nu se stie ,poate se duce degeaba pe acolo ,asa ca pe 25 ne-am trezit dis de dimineata sa bem cafeluta si sa mergem sa ridicam prea discutatul permis ,el facandu-si deja planuri pentru weekend si pentru plecarea lui din nou afara cu permisul in buzunar . Ajunsi la sediul politiei intrebam la informatii de unde putem ridica permisul ,ni se da informatia mult dorita si plecam spre ghiseul numarul 4 ,asteptam persoana dinaintea noastra si vine randul prietenului meu ,prezinta actele la care politistul de acolo ii spune ca pe 22 februarie trebuie sa ridice permisul ,el nedumerit ,spune ca e probabil o greseala ,politistul de la eliberari deja incepe sa vorbeasca flegmatic si aruncand vorbe din codul rutier care sunau cam asa : voi astia tineri ,ati mai luat si permisul de curand si nu stiti codul rutier ,ca articolul x ,alineatul y se gaseste exact ceea ce cauti tu ,da de unde dracu ca m-am uitat si politistul de la eliberari ,,balmaja'' sa se afle in fapt si sa arunce in jur iuliza de intelectual ,mai pe scurt vroia sa zica ca,chiar daca i-a fost permisul luat pe 60 de zile si era incepator fara drept de examen trebuia sa se prezinte la examen pentru a bifa o reusita sau nereusita ,pentru ca si deoarece examenul de redobandire e obligatoriu ,asa ca a mai acumulat inca 30 de zile de suspendare .Politistului in fapt i s-a explicat pe scurt toata ,,patania '' cum am fost informati nu de unul ci de doi mascarici de politisti ca nu poate participa la examenul de redobandire si ni se spune tot pe acelasi tot flegmatic ca noi astia tineri intelegem si auzim numai ce vrem .
Din toata isprava asta prietenul meu a iesit foarte sifonat,cu moralul la pamant ,cu gura plina de vorbe de lauda la adresa politiei romane si eu unul ii dau dreptate ,adica acesti membri a unei institutii de stat ,,onorabile'' care se bat mereu cu pumnii in piept ca sunt pentru popor si pentru lege informeaza ei insasi gresit persoanele si in afara de asta eu numai inteleg chestiile de genu' : iti vine acasa o amenda ,iti vine acasa scrisoare prin care spun ca ti s-a luat dreptul de conducere pentru 60 de zile ,dar de ce nu-ti vine acasa si o scrisoare prin care sa te anunte sa te duci la examenul ala obligatoriu la care doi politisti zic ca nu ai dreptul si ultimul spune ca ai si ca tocmai de asta ti-a fost prelungita pedeapsa ?
Nu contest faptul ca in multe cazuri e vina persoanei/persoanelor ca sunt dezinformate dar atunci cand esti dezinformat din cauza membrilor acestor institutii ,mai e vina ta sau e vina sistemului din Romania care te invarte pe o mie si una de parti ?
Din pacate am vazut cazuri ca acestea unde se practica abuzul de putere ,unde informarea in tara noastra e din ce in ce mai grea,nu stii pe cine sa crezi si de ce sa crezi ceea ce ti se spune ,am vazut ca pentru oamenii cu pile legea nu se aplica ,oameni care se numesc potenti prin simplul fapt ca au rude in politie ,detin afaceri sau mai stiu eu ce . Chiar la ghiseu astazi am vazut in spatele prietenului meu un individ la 50 de ani care si-a aprins tigarea in aceea ,,onorabila insitutie"  ,ce sa mai cred ? Ala avea voie sa fumeze intr-o institutie publica ,iar eu daca fumez pe strada vin jandarmi,imi dau amenda si imi spun ca de anul acesta s-a aprobat legea fumatului doar in locurile special amenajate ,blah,blah ,imi e scarba de nivelul la care am ajuns si tind sa cred ca inca nu am ajuns la nivelul maxim .
Scuzati-ma ca spun asta dar ,,un sistem de rahat ,oameni de rahat '' sa nu zic ,,o tara'' pentru ca tara nu are nici o vina ,ci sistemul ,oamenii care au adus-o in acest punct . Poate am facut mai multe greseli gramaticale ,ortografice in acest post prin simplul fapt ca oboseala,nervi isi spun cuvantul ,nici nu vreau ca maine sa editez ceva din aceasta postare ,vreau sa ramana asa cu o amprenta de dezamagire asupra politiei romane ,poltistilor corupti ,oamenilor fara caracter si nu in ultimul rand a sistemulul de astazi .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu