Translate

sâmbătă, 22 decembrie 2012

,,Tirule masina mica ''

Am mai lasat deoparte subiectele astea ,,crocante'' si am trecut la ceva amintiri recente ,mai exact saptamana trecuta duminica ma suna un prieten sofer de tir ,ba nene hai cu mine intr-o cursa in Italia ca e belea acum cu drumul ,nu stiu limba ,te faci si tu acolo de ajutor .
-Ba Valicule ce sa zic m-ai luat asa cam pe nepusa masa zic eu
-Ba tata daca vii cu mine ma duc in cursa ,daca nu,nu
Putin pe ganduri ,i-am dat un raspuns pozitiv sambata seara pentru imbarcarea de duminica dimineata ,o experienta noua si pentru mine ,amator de masini mici nici pe departe de ,,Tir'' .
Duminica la 6 dimineata ne-am intalnit in petrom sa bem o cafeluta si sa o pornim la drum prin nameti ,pe drum am mai aflat si eu cate ceva din meseria asta de sofer profesionist : diagrame ,lucratul cu programul ,politie,ARR ,etc .
Prietenul meu se tot lupta de vreo 25 de ani cu meseria asta dar de ceva timp bate in retragere pentru ca i s-a acrit ,am plecat la drum ,el fara contract,legitimatie sau vreo chestie buna la ,,bibiu'' ,prima aventura - vama nadlac ,pana acolo toate bune si frumoase ,cu putin noroc trecuram glont prin vama fara prea multe intrebari,controale . Pauza mare in Slovenia intr-o parcare bine luminata pentru ca concetatenii nostrii mai dau cu botul in motorina ,ba mai iti sparg un geam si te fac la portofel ,tot raul spre bine ,prima pauza ,prima mea noapte intr-un tir ,spatiul destul de ok ,o daduram la cap pana a doua zi dimineata .
A doua zi am luat cate o cafea la bord si am intins-o la drum ,Slovenia-Italia mai exact Soronto o zona la granita cu Austria populata in mare parte de austrieci ,cu o caciula de soferi ,un magnet si cateva pachete de tigari am ajuns cu bine la destinatia unde trebuia sa descarcam in urmatoarea dimineata ,acum intreaba in stanga si in dreapta unde'i depozitul ,toti austrieci ,eu nu prea m-am facut inteles in italiana,am dat-o ,,juma'' germana si restul in engleza,intr-un final am gasit si depozitul mult asteptat ,pfoa ...
,,Bibiul'' deja in poarta la ora 7:00 dimineata ,ne-am bagat la descarcat ,tot austrieci ,cu ,,chiu cu vai'' ne-am facut intelesi ,am tras de vreo 25 de paleti sa-i descarcam pe acolo si sa ne luam ramas bun ,intre timp ne suna si ,,boss'u'' in legatura cu destinatia incarcarii ,ca ar fii,ca n-ar fii curse ,ca tra la la ,ar fii gasit pe la Verona si Brescia un grupaj ca asa ii ies la magar mai multi bani dar tot nu s-au inteles la pret ,suntem in pragul craciunului si tu iti permiti sa refuzi curse ,fie ,treaca mearga ,ne-am bagat pe parcare ,ne-am mai facut de lucru cu vreo 2 pisicute ,cu greu au trecut 2 zile si ne-a gasit si incarcarea mult dorita ,mai exact 2 incarcari ,una din Treviglio si una din Paullo .
Dai din nou sandale sa ajungem dis de dimineata la prima incarcare ,poate cu putin noroc le facem pe ambele in aceeasi zii ,asta fiind joi dimineata . Joi ne-am trezit si noi ca baietii cei harnici d'dimineata ,am baut cafeaua ,un energizant si ne-am bagat la incarcare ,5 paleti rapid ,dai kox pana la Paullo sa-o prindem si p'aia ,odata ajunsi acolo ,intr-un mic orasel se zareste un mare ,da foarte mare depozit ,,Number one '' ,dai documentele si toate necesare ,am bagat la incarcare ,nu ne lasa sa asistam decat daca avem echipament adecvat asa ca numai asistam . Suna ,,boss'ul '' ca daca a mai ramas 2 metri spatiu in spate pe vagon sa lasam asa ca mai gaseste el o incarcare in drum spre casa ,mda ,nu prea ne incanta ideea dar acum e bine ,ii dam spre casa cat si cum putem .Totul frumos pana la Pandino pe autostrada unde se produsese un grav accident ,3 tiruri ,o cisterna ,o adevarata catastrofa ,noi mai smecheri si ghidati de gps ,statie ,hai sa iesim pe Cesna si asa o luam pe national si ocolim coada ,se pare ca toti am gandit la fel ,blocaj din cauza altui accident pe national ,am pierdut 5 ore p'acolo pe cand la autostrada s-a dat drumul , mama masii ,2 pachete de tigari se duceau de parca nici nu ar fii fost ,coada ,accidente ,era 20 decembrie ,oare se anunta sfarsitul lumii ?
Am trecut de Italia si am facut pauza a mare in Slovenia din nou ,cu nervii incarcati la maxim ,cu plamanii din ce in ce mai cenusii si cu ochii care mai stateau deschisi datorita a cator 2 bete de chibrite .
A doua zi ne-am hotarat sa plecam pe la ora 12:00 sa fim bine odihniti si sa-i dam putere maxima la ,,tigaie '' ,fara prea multe peripetii ,am ajuns la bozgorii unde fara sa ne gandim noi vreodata ca am putea trece pe cantar de masa admisa pe axa ,tonaj total de 15,800 ,capacitate maxima de 24t ,deci greu de crezut ,ne luara ungurii la purecat ,am trecut cu 1,25 t pe axa din fata ,problema mare ,trage pe dreapta ,amenda 580 de euro :
-Ba tata stai ca poate ne intelegem ,suntem si noi copii saraci ,uite ia 50 de euro
-Nu,amenda
Ii mai dau inca 50 de euro lu' Valicu
-Uite 100 de euro ii zice la bozgor
-Nu ,amenda e 580 de euro ,macar 200 de euro
-Ba fraticule intelege ca 100 de euro am de toti ,eu lucrez la patron ,deci ma duc cu buzunarele goale acasa de sarbatori
-Da ce ai in camion ?
-Lapte,conserve ,ulei de masline
-Conserve zici ?
-Da conserve
-Pai da aici conserve de 200 de euro si suntem la pace
-Aoleo bai sefule nu pot umbla la marfa ca e ,,tigaia'' sigilata
-Atunci 200 de euro sau amenda 580
Cu chiu cu vai lua unguru' 100 de euro cam nemultumit dar asta e ,asta a fost prima problema ,la Nadlac din nou cantar ,si zisai hai sa ii luam la rand acum ,ma dusai la ,,tanti'' sa cad la pace ,nu ca nu si iar nu ,are cantar electronic si nu poate sa faca nimic ,sa mutam marfa din camion ,sa o asezam ,tam-tam .
Acum cum peretii au urechi se oferi repede unul de lucra pe acolo la paza ca ar avea un prieten cu liza{chestia aia de muti paleti cu ea } totul contra cost bineinteles ,romanul mai al dracu sa ia si pielea de pe tine la necaz ,zisa ca costa 100 de lei sa ne-o inchirieze ,a venit i-am dat banii ,am luat liza ,el tot statatea si se uita si intreaba : dar cati paleti trebuie sa mutati ? Pai ba tata cat putem de multi in spate ca e belea pe axa din fata ,la care el : pai ba nana eu am zis ca liza e 100 de lei ca sa mutati 2 paleti nu sa va jucati cu el toata noaptea ca mai am si alti clienti '
Eu deja inebunisam ,eram in culmea disperari ,sa bat unguru' sa'i iau pistolul din dotare si sa'i dau astuia un head-shot ,si zice el calm ,mai pune si tu 100 de lei acolo in plus sa ti-l las pana termini treaba ,a dat Valicu si p'aia 100 de lei si dai bataie ,mutatul paletiilor prin camion ,e vorba aia mare ,,si cu p*la'n cur si cu sufletul'' luat bai frate. Dupa vreo 4 ore de munca chinuita am reusit sa punem conservele alea cum trebuie ,in acest timp fumez o tigare si ma uitam nedumerit ,vedeam tiruri ca dadeau blitzuri ,baieti dadeau jaloanele la o parte si intrau intr-o parcare unde ocoleau cantarul ,iaute frate ce ne fac astia ,dar lasau numai strainii dornici de o plata frumoasa . Nervosi ,fara tagari ,trecuram si de Nadlac ,am oprit in primul peco ,tigari ,cafea,energizant si motorina ca ,,boss'ul '' ne-a lasat pe drojdie cat p'acilea sa nu ajungem in petrom ,fie ..
La 00:00 am plecat din Nadlac lunga pana spre casa ,suparati,nervosi ,cu sufletul luat ,prietenul meu m-ai suparat ,isi facuse si el calculele de acasa cu cati bani mai ramane si calcule de genu' ,sta putin pe ganduri si spune :
-Ba asta 'i jegos ,ai sa vezi ca imi opreste din bani mita si tot ce dadui prin vama
-Ba nene nu cred ca e atat de ipocrit incat sa faca asa ,te tine 2 zile pe parcare sa-ti ia cursa ,incarcari din 2 locuri ,motorina pe drojdie d'abia sa ajungi cu ea in primul petrom sa alimentezi ,nu cred
-Ai sa vezi tu maine carcote
-Sa speram ca nu's ,,da'l in ceara masii'' de cioban
Ne-a prins dimineata pe drum cu ochii cat cepele ,suna si mare ,,boss'' sa vada ce am mai facut ,seara n-a putut sa sune ca au trecut atatia cunoscuti si au vazut ce belele ne-au facut ungurii si romanasii nostri ,ii povesteste prietenul meu toata intamplarea la care el zice :
-Ba Valicule nu pot sa-ti fac nimic tati,trebuia sa-ti asiguri marfa
-Pai sefe stii ca ai zis sa las spatiu in spate ca poate mai bagi 3-4 paleti de pe drum ?
-Da tati dar e vina ta ,se deconteaza de la cursa .
Si asa l-am ajutat pe prietenul meu sofer de tir o saptamana pentru nimic ,saracu din 300 de euro ,150 de euro i-a dat la unguri si romani ,tigari,mancare alti 50 de euro chiar mai bine ,100 de euro cu nervi ,stres,munca fizica,psihica .
Partea frumoasa e ca prietenul meu nefiind in regula daca ne oprea prin Italia,Slovenia,Ungaria si il lua la bani marunti ,prin faptul ca nu avea contract de munca,legitimatie,diagramele erau nasoale ,mai lua si o amenda de vreo 10,000 de euro ,masina confiscata ,la bulau pana la plata amenzi si eu ramaneam si de bagaj
Soferia in ziua de azi s-a dus dracu de tot ,9 din 10 soferi ar renunta la munca asta dar nu au alternativa ,familie,copii ,datorii ,etc
Intr-un final zice Valicu ,ba tata macar bine ca am ajuns acasa cu bine ,eu imi imaginez ca nu am facut cursa asta,imi iau atestatele si toate dracoveniile ce tin de tir si le arunc pe foc,cred ca asa e mai bine pentru toti .
La care eu :
- Ba fraticule ,ai facut vacanta o saptamana prin Italia ,la Soronto,Treviglio,Paullo,la puicute si multe altele ,te-ai dus in spate in camion si ai facut sala cu paletii ,schimb de experienta cu ungurii ,cu romanii la Nadlac ai mai baut o cafea,ai mai spus un banc ,tot ei au platit ,n-ai cheltuit un ban de la tine si pe deasupra ai mai si ramas cu 100 de euro bani pe plus
-Hahaha {radea in hohote} ba sa stii ca tu ai dreptate ,dar tot dau foc la atestate si pun permisu'n cui
-Ce sa mai ,acum de sarbatori avem ce sa le povestim la prieteni ,aventuri in Laponia .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu