Translate

vineri, 14 decembrie 2012

O fapta buna sau ?

Nu e loc de regrete intr-o viata atat de scurta

Si totul a inceput cam asa : veneam bucuros din Italia ,prima revenire in tara dupa o scurta perioada de munca in zona toscana ,la aeroport ma astepta fratele meu care inca nu'si incheiase studiile in Bucuresti .
Ma ia din aeroportul Otopeni ,ne facem drum spre gara de nord ,ajunsi acolo ne acomodam la un Mec ,mancam,bem ,ne povestim cate ceva in graba iar el trebuind sa fie cat mai repede inapoi ma lasa bagaj in gara pentru inca 3 ore pana la venirea trenului .
Savurand a2a,a3a cafea pe ziua respectiva si facandu-mi de lucru vorbind la telefon cu o prietena apare un baiat bine imbracat,ingrijit,vizibil obosit care imi deranjeaza discutia nevazand ca eram prins intr-o convorbire telefonica ,ii fac semn subtil si inchei discutia telefonica,ma intorc catre el pentru a-l asculta ,imi spune ca va face ceva ce nu a facut niciodata,devin suspicios,imi mai spune ca e o poveste lunga,devin si mai curios dupa care imi spune foarte rusinat ca are nevoie de 1,2,3 lei atat cat sau nu ma incurce ,eu ii spun ca ironia face ca eu sa am 3 ore de asteptare pana la venirea trenului asa ca sunt dispus sa'i aud povestea si aici incepe totul .
Baiatul pe nume ,,Tibi'' incepe sa-mi spuna cum a fost in Canada la parintii sai unde a lucrat intr-un restaurant ,spaland podele si facand toata munca de jos ,il ascult cu atentie ,inca nu intelegeam partea aia cu banii necesari , imi spune ca a fost pentru 3 luni in Canada la munca,ajuns in aeroport un cuplu de tineri casatoriti ii propun sa imparta acelasi taxi deoarece ei numai au prea multi bani pentru a ajunge acasa ,el vazandu'i imbracati bine si seriosi s-a oferit sa ajute impartind taxi-ul cu ei doi .In timpul calatoriei spre gara ,cei doi au cerut taximetristului sa opreasca mai aproape pentru ca ei sa coboare ,mananca ceva,ii lasa baiatului bani de taxi ,palavrageala ,ea se duce pana la magazin sa schimbe niste bani ,el ia bagajele din masina ,in acest timp cei doi se fac nevazuti ,il lasa pe baiat cu telefonul mobil si ce avea in buzunare ,restul lucrurilor fiind in bagaje . Speriat,nervos se duce la politie ,politia il trimite din loc in loc,nereusind sa rezolve nimic revine in gara unde incepe sa dea telefoane rudelor ,prietenilor,etc totul fara nici un rezultat
De aici se hotaraste sa-si incerce norocul cu oamenii si pana sa ma intalneasca pe mine ,a dat de un grup de gay si speriat si rusinat imi spune : au zis ca imi dau 20-30 de lei daca le fac o felatie ,am zis ca sunt intr-o situatie jalnica dar nu vreau sa o transform intr-una penibila ,mai bine mor de foame cinstit in gara ,un al doilea fenomen o babuta din Suceava mai exact care ii propune sa se duca la ea acasa pentru cateva zile asa o sa il ingrijeasca,o sa aiba grija de el in mai multe ,,moduri '' posibile ,astea fiind doua din ofertele interesante pana sa ajunga la mine .
Am ramas pe ganduri ,m-am pus in situatia lui si m-am tot gandit ,recunosc sunt genul de om milos si daca pot ajuta pe cineva o fac cu intentii bune ,pun sufletul pentru o persoana sau pentru ceea ce fac ,asa ca l-am intrebat de cati bani are nevoie sa ajunga acasa ,raspunsul lui putin nesigur a fost suma de aproximativ 100 de lei ,am zis ca prima oara inainte de toate trebuie sa manance ceva,sa bea o cafea,un suc,sa se calmeze.
Dupa ce am platit nota de plata la Mec pentru consumatia amandurora am plecat impreuna cu Tibi spre casierie ,acolo ne-am informat cat costa biletul spre Tm,numai retin a fost suma de aproximativ 100 de lei ,am platit ,am luat biletul pentru ca am vrut sa il dau personal ,nu sa-i dau banii dupa care sa am anumite dubii ca nu ar fii fost pentru bilet ,fie ,ne-am reintors la o masa unde am mai baut cate ceva,ne-am mai povestit si a insistat in mod repetat sa ii las numarul meu de telefon pentru a-mi inapoia banii ,am facut acel gest pentru ca am vrut si nici nu imi trecuse prin minte de vreo reinapoiere ,intr-un final i-am lasat numarul,in jurul orei 23:30 fiecare a luat-o pe drumul lui ,Tibi spre tren ,eu in asteptarea trenului meu .

Sincer m-am gandit ,m-am asteptat sa ma sune macar pentru a-mi multumii inca odata pentru ceea ce am facut in acea zi ,dar au trecut anii si nu am primit vreun telefon din partea lui ,nu stiu poate a pierdut numarul meu de telefon ,poate pur si simplu i-a fost rusine ,de bani nici numai vorbesc ,dar nu regret banii ci gestul pe care putea sa il faca cu un singur telefon de multumire si sa-mi spuna ca a ajuns cu bine acasa .

In concluzie in ziua de astazi chiar daca ajuti o persoana aflata in nevoie ,o persoana care nu e de pe strada nu primesti nimic inapoi ,macar daca gestul care l-am facut eu pentru el sa il faca si el altei persoane ,eu asa m-am gandit in momentul ala ,m-am pus in locul lui ,am zis ca niciodata nu poti stii ce iti rezerva soarta si oricine poate sa fie in postura lui .

Mai cunoasteti foarte bine si zicala ,,facerea de bine f*tere de mama " in marea parte a cazurilor e adevarata ,am ajutat persoane mult mai apropiate si rezultatul a fost acelasi ,la ce sa ma astept din partea unui strain pe care l-am intalnit in gara ?